מפעיל יום הולדת וגבולות- איך שומרים על גבולות בהפעלה?

תמונה של דמות עומדת בתוך תמרור אין כניסה

תוכן עניינים

מפעיל יום הולדת וגבולות

מאמר קצר של שלוש דקות קריאה עבור הורים ומפעילים כאחד. המאמר מדבר על חשיבות גבולות בהפעלה בדומה לכל מרחב בחיינו. בסוף גם תוכלו לקבל כמה טיפים להצבת גבולות בהפעלה. מעבר לכך אני מאוד ממליץ לכם להיכנס לקרוא פה על ההפעלה שלי.

איך שומרים על גבולות בהפעלת יום הולדת?

הפעלת יום הולדת יכולה להיות אחד הימים המהנים ביותר עבור ילדיכם כמו שהיא יכולה להיות גם הפוכה מזה. חלק מתפקידנו ההורים הוא לדאוג לבחור מפעיל שיוכל לנהל את ההפעלה. מוזמנים להיכנס למדריך המלא – איך מתכננים ובוחרים הפעלת יום הולדת. אז בהנחה שכבר בחרנו מפעיל, איך אנחנו דואגים שההפעלה תעבוד כמו שצריך. 

גבולות זו לא מילה גסה, גבולות הן צורת תקשורת, הן הבסיס לכל קשר שהוא. גבולות עוזרים לנו להגדיר מה נכון עבורנו ומה…לא.

לדוגמה, קחו את הזוגיות שלכם בעבר או בהווה. כל אחד מבני הזוג מגיע עם ה״חבילה״ שלו לתוך המערכת הזוגית. בקשר שנרקם כל אחד מבני הזוג צריך ללמוד את הגבולות של השני. לאט לאט, (לפעמים גם מהר) אנחנו לומדים ולמלמדים את בן הזוג מה מתאים לנו מה לא. את הפרקטיקה הפשוטה הזאת ניתן לקחת וליישם את זה על כל מערכת יחסים בחיינו.

ככל הנראה מה שמביא אותי לרשום את המאמר הזה הוא השילוב של היותי מטפל ומפעיל ימי הולדת. לסקרניים, מוזמנים לקרוא קצת יותר על איך הגעתי לשלב בין שני הדברים הנפלאים הללו  בפוסט על הסיפור שלי או לפחות חלקו – איך הגעתי לעשות את זה?. אז איך אפשר לקחת את זה להפעלות ימי הולדת.

גבולות בהפעלת יום הודלת

כמו בטיפול כך גם בהפעלה, צריך גבולות. עצרו הכל, אלה מכם שמדמיינים אותי כדמות נוקשה בהפעלה, אני יכול להבטיח לכם, אני ממש לא. תוכלו לבדוק בין מאות הלקוחות שלי, אני רך עם הילדים כמו מרגרינה על טוסט לוהט. גבולות בעיני, לא שווה נוקשות.

הפעלת יום הולדת היא יום מאתגר. הגבולות בהפעלת יום הולדת מאפשרים לנו לנשום וכך גם הילדים יכולים לנשום. כשיש לנו מרחב אנחנו יכולים להנות לאורך ההפעלה ולתת לילדים מאה אחוז מעצמנו. הגבולות גם מסייעים לילדים להתמקד בדברים החשובים בהפעלה שזה – ליהנות. ילדים הם בודקי גבולות מטבעם וטוב שההפעלה לא תהיה מציאות שונה בפער משמעותי מהחיים עצמם.

לאלה מכם שסקרנים לגבי השילוב בין עולם הטיפול לעולם הקרקס אני מתכוון להרחיב בבלוג חדש שאני כותב באתר החדש שלי. לצמוח עם יוסי

תמונה של דמות עומדת בתוך תמרור אין כניסה
טיפים מסייעים

טיפים ליישום גבולות בהפעלת יום הולדת

ראשית אני מאמין  הכוח של חיזוק חיובי בהפעלת יום הולדת יותר מאשר על כל שיטת מקל וגזר. קחו כמה טיפים שילוו אתכם המפעילים.

  • אל תצאו מהדמות כשאנחנו בהפעלה אנחנו משחקים דמות מסוימת. לעיתים דמות זו שונה מאוד מהדמות שאנחנו משחקים בחיי היום יום. החשוב מכל, אני ממליץ לשמור על הדמות לאורך המופע ככל שאתם יכולים. זה מסייע לייצר מעין סרגל הגיוני של תגובות. רק במידה ואחד הילדים עושה משהו קיצוני אני מגיב ביציאה מהדמות. את זה אני יכול לעשות במעבר לאינטונציה אסרטיבית וחדה.
    **מפעילי ימי הולדת שימו לב!! השתמשו בהורים רק במקרה הקיצוני ביותר. אני מודה שבתחילת דרכי זה קרה, היום נדיר מאוד. אך מה שתרם לזה כמו כל דבר הוא תרגול. 
  • השתמשו בשפה נעימה בגובה העיניים. ילדים חכמים, יותר מכפי שנדמה לנו, אני מדבר עם ילד בן 4 ומסביר לו ממש כמו שהייתי מסביר לאדם בוגר. כשאני עושה את זה אני מצליח  לעורר קשב ומשוב טוב מצד הילד.
  • תיחום על מנת לתת לילדים את הרמזים והסימנים שהם זקוקים להם. דרך תיחום נכון אני מסביר לילדים את הגבולות שלי. פעמים רבות בעזרת התיחום אני מצליח למנוע בזבוז אנרגיה מיותר. כדי לתחום אני משתמש בקונוסים במקומות שאני רוצה לסמן גבול. לצורך ההמחשה, במקום שבוא תתקיים הסדנה אני משתדל למקם את הדברים בצורה מעגלית ובנוסף תמיד מכריז היכן אני מצפה מהם לשחק. 

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש