לארגן בעצמך הפעלת יום הולדת : איזה טעויות אתם לא רוצים לעשות

יוסי מפעיל ילדים ביום הולדת

תוכן עניינים

יוסי עומד על רולה בולה עם 2 בנות בהפעלה לילדים הפעלת קרקס

איזה טעויות אתם לא רוצים לעשות בהפעלת יום הולדת?

טעויות בהפעלת יום הולדת – מה הכי חשוב בהפעלה?

הפעלת יום הולדת היא אירוע שהרבה דברים יכולים להשתבש בו. מפעילים והורים עושים טעויות בהפעלת יום הולדת. בטרם אנחנו קוראים על כל מה שעלול להשתבש אני רוצה להזמין אתכם להיכנס לקרוא על ההפעלה שלי.

נתחיל במה חשוב לזכור?

אז אני לא אחזיק אתכם הרבה, אבל על אף שנדמה שהתשובה על כך פשוטה, הרי כל הורה יסכים שהדבר הראשון והאחרון שחשוב לו זה שהילד שלו ייהנה מהפעלת יום ההולדת שלו. עם זאת לאור החוויות שלי כמפעיל ימי הולדת וכאמן לאורך השנים אשתף אתכם שלעיתים הורים עושים (לא בכוונה) טעויות קריטיות עם הילדים שלהם.

 

טעות בהפעלת יום הולדת מספר 1. אני רוצה שהילד ייהנה

הרעיון שאנחנו ״המבוגרים״ מחזיקים בראש של איך ילד צריך להינות. הרעיון הזה לא מסתדר, הרי אנחנו שונים כל כך אחד מהשני, ולכן כל אחד חווה את המציאות שונה מהאחר. לכן לא כל ילד חווה הנאה באותו האופן, בדיוק כמונו המבוגרים. יש ילדים שפחות צריכים את קדמת הבמה בשביל להרגיש שהם הצליחו ונהנו. לעיתים הילדים האלה ייגשו אלי בסוף ההפעלה ויאמרו לי שהם נהנו כל כך ויודו לי באופן ספונטני.  סיפור אמיתי קרה לי בעבר שילד בן 6 ניגש אלי אחרי ההפעלה ואמר לי שהוא הכי נהנה לראות את כל החברים שלו נהנים מהמופע ביום הולדת שלו דווקא״ עם כל מה שנאמר אני עדיין חושב שבכל הפעלה ילד יום ההולדת צריך לקבל את המקום שלו. את זה אני מצליח לעשות בשיח עם הילד. 

הילדים יודעים מה טוב ונכון עבורם במצבים האלה ברוב המקרים. במצבים בהם אני מרגיש שמדובר בילד ביישן  לפעמים הילד בעצמו יאמר לי אז קודם כל חשוב שנעשה הבחנה בין מופנם (introvert) ומוחצן (extrovert). שתי קצוות אלה של הסקאלה מייצגות מאפייני אישיות שבסיסם הוא הצורך בפידבק והכרה סביבתית. האקסטרוורט נשען יותר על חיזוקים סביבתיים, הוא אוהב להיות במרכז העניינים, להישמע, להיראות.

האדם המופנם לעומתו מושקע פחות בהשגת פידבק מהסביבה. אין זה אומר שאין לו צורך להיראות, להישמע אלא פשוט פחות. ילדים מופנמים לעיתים נתפסים כביישנים אך לא תמיד כך הדבר. מופנם לא שווה ביישן. ילד ביישן הוא ילד הרוצה בתשומת הלב אך קשה לו להתמודד עמה.

למה ההבחנה הזאת חשובה לי?

ראשית נחמד לשאול את עצמכם עם איזה מה הבחנות אני מזדהה. לאחר מכן שאלו את עצמכם איפה הייתי ממקם את הילד שלי. קחו בחשבון שהכל עתיד להשתנות ולהתעצב. לעיתים בגילאים צעירים מאתגר יותר לקבוע. אך לגמרי הבחנה זו יכולה לתרום להבנה שכדי להצליח לתת לילד להינות הוא חייב להרגיש בנוח עם מה שהוא מרגיש. תנו לו….

 

 

אז כמה כללי אצבע 

*אל תיקחו מפעיל בלי שקראתם את המדריך שלי – המדריך לתכנון הפעלת יום הולדת ובחירת מפעיל

*אל תלחיצו את הילד – ממש ככה. תנו לילד את האפשרות לבחור מה עושים בכל שלב במהלך ההפעלה. על הילד להרגיש שליטה מלאה על מהלך העניינים וכמו כן להחזיק בראש שהוא יכול לבחור שלא לקחת חלק כזה או אחר במופע.
* שאלו את ילדיכם אם הם מרגישים מוכנים להפעלת יום הולדת. ילדים יודעים פעמים רבות כבר בגיל מאוד צעיר להסביר את הצרכים שלהם, גם המורכבים שביניהם. 
* שקלו להוסיף עוד ילד לחגיגה. לעיתים קרובות עבור ילדים מופנמים חלוקת תשומת הלב עם ילד נוסף או שניים תורמת משמעותית להפחתת הלחץ.
* התעקשו לדבר עם המפעיל, הפעילו את המנגנונים העתיקים שלכם שנמצאים עמוק בבטן. השילוב הטוב ביותר לדעתי הוא המלצות & אינטואיציה. שימו לב לרוח ההמלצות, זה יעזור לכם לדייק את הבחירה שלכם.
* קצרו את ההפעלה במידת הצורך, התייעצו עם המפעיל, פעמים רבות בגילאים שונים מומלץ אורך שונה של הפעלה. מפעיל איכותי עם ניסיון יידע לכוון אתכם.
* הכינו את ילד היום הולדת ככל האפשר. אני יודע שאצל רובכם זה אינטואיטיבי לגמרי, אך גם אם לא, מכל סיבה שהיא זה בסדר, אין זה אומר שאתם הורים לא טובים. ספרו לילדיכם על הלו״ז, ספרו לו מה יהיה בהפעלה, שאלו אותו איך הוא ביחס לזה. הידיעה מפחיתה חרדה.
* במידה וילד היום הולדת מרגיש לא טוב לפני המופע בגלל לחץ, קחו אותו הצידה. הביאו לו משהו מתוק לשתות, קולה זה רעיון טוב. סוכר מפחית לחץ ומעלה את הדופמין. תנו לו חיבוק ארוך ונעים והזכירו לו את כל מה שרשמתי לפני כן למעלה.

יוסי קובי – מטפל רגשי | עו״ס בתואר שני קליני | אמן קרקס

הפעלת יום הולדת לילדים עם קרקס יוסי

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש