מופע קרקס לגני ילדים 

מופע קרקס לילדי הגן - מופע ג'אגלינג לילדי הגן

כל מופע צריך להיות מותאם לקהל שלו. ילדי הגן תחום הגילאים הוא 4-6, רק בתוך תחום זה קיים שוני והבדל, על אחת כמה וכמה בין גן ויסודי ולמעלה מכך.
מופע קרקס לגני ילדים הוא כזה הלוקח בחשבון את המאפיינים היחודיים של גיל זה.
ילדים בימינו נחשפים לטווח רחב של חומרים שילדים בגיל הזה, עשור אחורה בטח שכמה עשורים לא היו חשופים להם.
כמטפל רגשי של גילאים אלה אני רואה חשיבות של כתיבת שורות אלה. אמנים רבים לא מבינים את החשיבות בשמירה על גבולות: ראשית, שלהם עם עצמם ושנית, החומרים שאנו חושפים את הילדים הללו צריכים להיות מותאמים עם קשת רחבה ככל האפשר של ערכים. אחרון ובהחלט לא אחרון בחשיבות אנו אמורים לשמור על סף הגירוי שלהם ולא למתוח אותו.

כשנכנסתי לתחום הילדים לפני קצת יותר מעשור קיבלתי על עצמי משימה לא כתובה לתת את התוכן האיכותי ביותר שיש עבור ילדי ישראל. מאז עברתי לימודים של תואר ראשון בעבודה סוציאלית ובהמשך עשיתי גם תואר שני קליני. לאורך השנים צברתי הרבה מאוד ידע, ולא מעט ניסיון עם ילדים ונוער בגילאים שונים. לצד עבודתי כמטפל, דאגתי לפתח את תחום האומנות שכל כך קרוב לליבי והמשכתי להתפתח גם כאמן במה וקרקס. מתוך השילוב בין שני המקומות האלה פיתחתי סדנאות ומופעים שתמיד מורגש בהם המתח של עולמי הפנימי.

כיום, כל התכנים שאני מפתח ומעביר מותאמים לקהל המדויק שלהם. אני חושב שזוהי משימה ראשונה של אמן ומפיק להתאים את התכנים שלו לקהל עבורו הוא נותן שירות. אין מישהו אחד שנכון לכולם ואין כולם שבדיוק נכונים לאחד, מתוך ההבנה הזאת חשוב להיות כנה וברור כלפי הלקוחות שלך מה סל הערכים ומה אופי התכנים שלך.

מופע קרקס לילדי הגן - מופע ג'אגלינג וסף גירוי

על האמן המופיע בגני ילדים לקחת בחשבון שאחד התפקידים שלו הוא לשמר את סף הגירוי של הילדים. את זה ניתן לעשות באמצע ליצנות, דמויות קומיות, מוזיקה נעימה ללא מילים, הימנעות מחפצים העשויים לעורר רגשות שאנו רוצים להימנע מהם. בנוסף, מטרת העל שלנו היא להעצים את הילדים. החוויה של הילד איננה נמדדת כמה הוא צעק נוכח הדבר הקיצוני והמרשים שהוא ראה, אלא דווקא הצחוק המתגלגל נוכח יכולות המשחק של הליצן.

מופע קרקס לילדי הגן - איך עובד מופע לגני ילדים?

לרוב המופע יהיה באורך של 45 דק', לא שונה ממופע לקהל בוגר. במהלך המופע רצוי לשתף בכמויות גדולות יותר ילדים. שיתוף הילדים צריך להיות זהיר ועל האמן להתאים את המשתתף לקהל.

החוק הלא כתוב של מופע קרקס עבור ילדים

לא משנה מה הייתה רמת הביצוע, אפילו ובייחוד עם השיתוף של הקטנצ'יק לא הצליח כפי שאתה מגדיר הצלחה. האמן דואג שכל הילדים ימחאו כפיים לילד שחוזר חזרה למקומו. אנו אמונים ואחראים על שלומו הרגשי של הילד במהלך המופע. ילד אמור לחוות הצלחה גם אם לא הצליח "לספק" את הסחורה כביכול שהאמן ציפה לה. במהלך השנים האחרונות אמנים רבים מופיעים ומפעילים דרכי ואני דואג ועומד על כך שכל אמן שעובד דרכי ילמד לייצר חווית הצלחה עבור הילד. מבחינתי חווית הצלחה שווה יותר מהצלחת כל נאמבר שיהיה במופע

מופע ג'אגלינג לילדי הגן עם ערכים

בנוסף למופע ניתן לשלב סדנת ג'אגלינג בה הילדים מתנסים במגוון האביזרים, ניתן להוסיף לפעילות מסלול קרקסי ייחודי מקורות עץ שונות וכך למלא לגן פעילות של שעתיים.
בסוף הפעילות אפשר לייצר יחד עם ילדי הגן כדורי ג'אגלינג בטכניקה פשוטה בה אני מכין את רוב הדברים מראש בבית וכל מה שנשאר זה לילדים לבור את צבעי הכדור ולעזור לי להכניס את השקית עם החול לתוך הבלונים ובכך יוצאים הילדים עם מתנה קרקסית מגניבה וחזקה שתישאר איתם זמן רב. תוספת מחיר ליצירת כדורי ג'אגלינג אחרי המופע היא בעלות של 5 שקלים לכל ילד.

עבור הילדים, האמן המופיע הוא לא פחות מאשר דמות לחיקוי ולהערצה. האמן צריך לקחת בחשבון שהוא צורב חוויה אצל ילדי הגן. לכן חשוב לבנות מופע המאפשר חוויה כזאת.

למי מתאים מופע קרקס לגני ילדים?

המופע של קרקסיוסי הוא מופע המתאים לכל הקשת הדתית. בנוסף המופע ללא ספק מתאים גם לבנים וגם לבנות. אני מוצא שבגילאים האלה ההנאה מהמופע היא לחלוטין דומה. אני אנצל את זה כדי לחזק את מה שכתבתי לפני כן. ילדים אוהבים לצחוק, כמובן שהם גם אוהבים לראות דברים מרשימים, אך בהנחה שמדובר בגילאים צעירים אני מציע להינות מהדברים הפשוטים יותר וכך תוכלו לראות שתגובות הילדים זהות בין אם הם בנים ובין בנות.

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש