איך לבחור מפעיל יום הולדת 100% ממה שצריך לדעת

המדריך לבחירת מפעיל ליום הולדת

תוכן עניינים

איך לבחור מפעיל יום הולדת : מי הם מפעילים ימי הולדת

אז הגעתם לעוד מאמר בנושא יום הולדת, רק שימו לב, הפעם המאמר הזה עשוי לחסוך לכם לא רק כסף, אלא גם עוגמת נפש. אלא מכם שעוד לא קראו את המדריך שלי לבחירת הפעלה, ממליץ לכם בחום להיכנס לקרוא!

אז ראשית בואו נכיר אותם מי הם מפעילי ימי הולדת. בתור מפעיל ימי הולדת, אני מתקשה להכניס תחת כותרת אחת את כלל המפעילים. אני מאמין שאי שם בעולם יש אנשים שגדלו עם המשאלה להיות מפעיל, אך ברוב המקרים אתה פשוט מתגלגל לזה.

ככה אמור להיראות מפעיל יום הולדת ?

מפעילים שהם אמנים

מפעיל יום הולדת הוא אדם בעל אחריות רבה. בידיו משימה לא פשוטה לתאם בין משתנים רבים כמו: החוגגים, ההורים שלהם, תנאי המקום, האורחים וסדר ההפעלה. מפעיל יום הולדת יכול להיות אמן בתחום מסוים כמו סטנד-אפ, קרקס, קוסם, מטפל בחיות, זמר, נגן, צייר. מפעילים שהם אמנים בתחום מסוים לעיתים בונים הפעלות סביב האומנות שלהם. בד"כ כשאמנים אלה ניחנים גם ביכולת להפעיל את הקהל ובכללי יכולות בינאישיות טובות, אלה תהיינה הפעלות מעולות.

מפעילים שהם לא אמנים

 ישנם מפעילים עם אהבה לילדים שהחליטו להפוך את זה להכנסה, הפעלות אלה יהיו ללא נושא מסוים, אך יכולות להיות מהנות לא פחות. בנוסף לזה ישנן חברות שמנגישות שירות הפעלות לילדים דרך סיפוק מוצרים שונים כמו: עמדות משחק, מתנפחים, משחקי וידאו, ג'ימבורי ועוד. הפעלות אלה אינן מתבססות על הניסיון, רקע וכישרון של המפעיל.

איך לבחור מפעיל יום הולדת : חשיבותו של מפעיל יום הולדת

מפעיל יום הולדת הוא בעל מקצוע לכל דבר. אלה מכם שעברו כבר מפעיל או שניים בחייהם יכולים להעיד על השוני וההבדלים בין מפעיל אחד לאחר. מפעיל יום הולדת צריך להיות כריזמתי ובעל יכולות בינאישיות גבוהות. עליו להיות רגיש ולאהוב אדם.

הפעלת יום הולדת היא עניין רציני עבור ההורים אך עוד יותר מזה לרוב הילדים. מפעיל שלוקח על עצמו את המשימה להפעיל יום הולדת, צריך להיות בטוח שהוא יכול לייצר מרחב בטוח לילד להביע את עצמו ולהרגיש שהוא בעל השמחה.

עבור הילדים זהו יום מרגש במיוחד, הם מזמינים את החברים שלהם ועבור רבים מהם חשוב להם שכולם ייהנו ביום שלהם. ילדים ידברו עם החברים ויספרו להם שהם הזמינו מפעיל ושהולך להיות כיף. מפעיל יום ההולדת צריך תמיד להחזיק בראש שהשמחה של ילד היום הולדת תלויה ביכולת שלו לנהל את האירוע.

מה עם ההורים?

בואו לא נשכח, גם ההורים היא התמודדות לא פשוטה. מפעיל צריך לדעת לנווט את הספינה לצד ההורים. לתת להם להרגיש שהם בידיים טובות. לעיתים יש תקלות בהפעלה ודברים לא צפויים. מפעיל מנוסה יידע לפתור דברים ביצירתיות ולהתגבר על רוב המכשולים. לכל הפחות יוציא את התוצאה הטובה ביותר מכל סיטואציה שייכנס אליה.

חשוב לדעת  לתקשר עם הורים, לעיתים הורים גם צריכים הכוונה בעצמם. מפעיל טוב יידע לאתר מראש דברים שעלולים להשתבש ולתקשר אותם בצורה נוחה ונכונה להורים. לעיתים הורים מכניסים את ילדם שלא בכוונה לסיטואציה לא נוחה, אנו מפעילים יום ההולדת כאנשי מקצוע, צריכים מחד לכבד את המקום הסמכותי של ההורים אך גם לתת להם את ההכוונה המקצועית הנכונה.

כמה נקודות חשובות שיש לשים אליהן לב בדרך לבחירת מפעיל יום ההולדת שלכם:

איך לבחור מפעיל יום הולדת : מה אתם רוצים לבדוק

טיפים מסייעים

ניסיון:  זה נכון שכישרון חשוב לא פחות. עם זאת אני יכול להבטיח לכם שההפעלה הראשונה שלי לא ברמה של ההפעלות שאני עושה היום. אז גם אם זה קצת מביך, אפשר לשאול את המפעיל על הניסיון שלו. כמה שנים הוא בתחום ועוד שאלות שקשורות בניסיון שלו. קחו בחשבון שניסיון לבד הוא לא ערובה להיותו מפעיל טוב. אנחנו צריכים לקחת בחשבון כמה משתנים נוספים כדי לגבש את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו.

טווח גילאים

יש מפעילים שמתאימים לגיל 3-4, יש מפעילים שמתאימים לגיל 8-9 ויש מפעילים שמתאימים לכולם. עם זאת אני מציע תמיד לבקש מהמפעיל לספר לנו על הניסיון שיש לו עם טווח הגילאים של החוגגים שלכם.

המלצות על מפעיל יום הולדת

המלצה מאתר קרקסיוסי

המלצות: הגענו לאם כל השאלות. ההמלצה. אני חושב שהמלצות הן דבר חשוב מאוד. ההמלצות יכולות תת לנו תמונה טובה של איכות ההפעלה. כשאנו בודקים המלצות אנחנו רוצים לשים לב לשלושה דברים.

כמות: כמה המלצות אפשר למצוא על המפעיל. זה נכון שכמות היא לא המשתנה החשוב ביותר, אך במספרי מסוימים זה חשוב. אם למפעיל יש לא יותר מכמה המלצות אפשר לגרוס שהוא או מתחיל או לא כל כך טוב. מצד שני אם למפעיל יש מאות המלצות אפשר להסיק או שהוא ותיק וטוב, או אולי מזייף המלצות.

איכות: אנחנו יכולים לשים לב לתוכן של ההמלצות. האם התוכן מגוון, האם נכתב כדי לצאת מיד חובה, או האם משתמע מהדברים שהלקוחות היו שבעי רצון. לעיתים קרובות שלקוחות מרוצים מאוד הם יביעו את עצמם באופן נרחב ומפרגן במיוחד. נסו לחפש את המפעיל אם ההמלצות המגוונות, הרחבות והעמוקות ביותר שתוכלו למצוא.

המלצה ממקור ראשון: המלצות ממקור ראשון הן ההמלצות הטובות ביותר אחרי הניסיון האישי שלכם. אם יש לכם חברים, משפחה או מכרים שאתם סומכים עליהם שסיפקו לכם את המלצה חמה, פעמים רבות זאת תהיה המלצת הזהב.

שימו לב! לעיתים גם המלצת זהב יכולה להיות לא נכונה עבורכם. נסו לקחת המלצות מאנשים שאתם יודעים שיש להם טעם קרוב אל שלכם. קחו המלצה מאנשים שחגגו לילדים בגיל זהה לילדים שלכם. בקשו מהם תמונות וסרטונים על מנת לחזק את איכות ההמלצה.

זמינות המפעיל

ממליץ לכם לא לחכות לדקה ה-90 כדי לסגור מפעיל. הרוב המוחלט של המפעילים הטובים, בייחוד בעונה החמה סגורים חודשים קדימה. נסו להשאיר לכם מספיק זמן לתאם את המפעיל הטוב ביותר עבורכם.

עם זאת לעיתים תוכלו למצוא מפעיל מעולה גם בדקה ה-90 וגם בעונה החמה. לעיתים יש ביטולים ולפעמים יש גם מפעילים טובים שלא מצלילים למלא את היומן שלהם.

אם תסגרו מספיק זמן מראש, יכול להיות שתיהנו גם ממחיר מוזל. לא פחות חשוב ממחיר מוזל, הוא זמינות המפעיל לאחר הסגירה. מפעילים צריכים להיות נגישים וזמינים לשאלות שעשויות לצוץ לכם גם אחרי שסגרתם עמם.

מה עוד לשאול את ה- מפעיל יום הולדת

מה עוד לשאול אתם שואלים?

מה שעולה לכם לראש, לכולנו יש ראדר בבטן, הפעילו אותו בשיחה עם המפעיל. אני מציע לכל ההורים דברו בטלפון עם המפעיל. בשיחת טלפון אנחנו יכולים "להרגיש" בבטן את הוויב. בסוף השיחה הסיקו את המסקנות: האם השיחה הייתה לי נעימה, האם האדם נשמע אמין, האם נשמע רגיש, האם הקשיב לדברי, האם חשתי שהוא מבין במה שהוא עוסק.

מפעיל רגיש לילד רגיש

הורים לילדים מיוחדים, יש בינינו המפעילים אנשים עם רקע טיפולי ו/או רקע חינוכי. נכון, זה לא ערובה לאדם רגיש ומתאים, אך זו אינדיקציה טובה להתחיל לבדוק האם יתאים יותר מהשאר לילדכם המיוחד. תוכלו להמשיך לקרוא פה על הפעלה לילד רגיש.

הציוד והמשחקים של מפעיל יום הולדת

איכות החומרים חשובה לא פחות

ראשית עשו לעצמכם טובה, בחרו הפעלה שהיא לא רק מופע. בהפעלה טובה המפעיל גם מפעיל את הילדים. בדקו עם המפעיל שלכם באיזה חומרים משתמש, הם מסוכנים לילדכם. האם המשחקים/הציוד שלו איכותי. פעמים רבות אפשר להבדיל בין מפעיל מתחיל למפעיל מנוסה באיכות הציוד שלו.

מפעיל טוב לא צועק על הילדים

למפעילים טובים יש גם את הגישה הנכונה והבריאה. מפעיל יום הולדת צריך להיות סבלני כלפי הילדים ואת זה ניתן להרגיש מהרגע הראשון. עם זאת לא רק על זה אנו נשענים. מפעילים צריכים להגיע עם הגברה איכותית ומיקרופון איכותי. הילדים צריכים לשמוע את המפעיל באופן נוח וקל. שאלו את המפעיל האם מגיע עם הגברה ומיקרופון. במקרים לא מעטים ראיתי מפעילים שמתאמצים וסובלים בהפעלה בגלל שלא היה להם את הציוד הנכון עבורם. התוצאה של זה = אובדן הסבלנות לחוגגים.

מחיר של מפעיל יום הולדת

המחיר של מפעילים לימי הולדת יכול לנוע ממאות בודדות של שקלים ועד לאלפי שקלים. מפעילים איכותיים שמתייחסים לעבודה של הם ברצינות מגיעים עם הפעלה שיש בה תוכן איכותי לצד ציוד איכותי ואיכות חומרים גבוהה. כשאנחנו בוחרים מפעיל יום הולדת אנו צריכים לקחת בחשבון שהתקציב שלנו מנחה אותנו, אך לעיתים לבדוק באילו אמצעים נוכל לקחת מפעיל איכותי.

לעיתים יש מפעילים שמאפשרים פריסה לתשלומים ותשלום בכרטיס אשראי. כמו כן מפעילים רבים מאפשרים חגיגה של מספר ילדים יחד, דבר המוזיל משמעותית את עלות ההפעלה.

סיכום: איך לבחור מפעיל יום הולדת

יום הולדת קרקס יוסי עם ילדים

מפעיל יום הולדת – יוסי הלהטוטן בהפעלת יום הולדת לבנות בלבד

לסיכום מפעיל יום הולדת זה מקצוע של ממש. ישנם מפעילים רבים בשוק ועם המבחר מגיע גם הקושי לבחור את המפעיל הנכון. שימו לב, ברור שתקציב הוא שיקול חשוב ומשמעותי אך הוא לא השיקול היחיד. עדיף לאגד כוחות עם משפחה נוספת או אפילו שתיים על מנת לקחת מפעיל איכותי, בעל ניסיון ונעים תוכלו לקבל פרטים נוספים על ההפעלה שלי. מפעילים שהם אמנים בתחומה עשויים להיות בחירה יקרה יותר אך טובה. נסו לקחת את המלצות אך שימו לב, המלצות וניסיון זה לא ערובה למפעיל איכותי ומדויק לכם.

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש