הפעלת יום הולדת לילד רגיש

לוגו "לצמוח עם יוסי" אתר הקליניקה של יוסי

תוכן עניינים

הפעלת יום הולדת לילד רגיש שונה מעט מהפעלות אחרות. ברוב המקרים ההורים יודעים מי הוא ילדם. אך עם זאת הרצון לחגוג לילדכם עם שאר ילדי הגן או הכיתה צריך להיות מותאם עבורו. בוא נבדוק איך עושים את זה נכון. הנה כמה שאלות לשאול את עצמכם לפני שמתחילים לקרוא:

הילד רגיש לקולות חזקים? סובל מאוד כשצועקים?

האם ילדכם אינו מצליח להירדם לפני יום חשוב? מתהפכת לו הבטן לפני הפעלת יום הולדת?

האם ילדכם פוחד מאוד בקלות? חושש מגבהים? נבהל מסרטים מפחידים? נרתע מסיטואציות חדשות?

 האם ילדכם אימפולסיבי? מקבל החלטות מהר?

· האם ילדכם נוטה להיעלב בקלות? רגיש מאוד למה שאתם אומרים לו ?נפגע בקלות מחבריו? אני הולך לחלוק אתכם ממש עוד רגע את את הפרטים החשובים, אני מגניב לכם פה את הקישור להפעלה שלי למקרה שתרצו לקרוא עליה.

הפעלת יום הולדת לילד רגיש – בואו נגדיר מחדש רגישות יתר או ילד רגיש מאוד

הגדרה מחדש: רגישות יתר או רגיהורים רבים מתבלבלים וחושבים שילדם סובל מהפרעת קשב וריכוז חמורה או שהם על הקשת האוטיסטית. למען האמת ישנם מאפיינים דומים בין האבחנות האלה, אך כדאי מאוד לשים לב להבדלים המשמעותיים ביניהם. ההבדלים כל כך, קריטיים שכן הטיפול הוא שונה. אני אוהב לחשוב על רגישות לא כמו שהיא מוגדרת כרגישות יתר, אלא כספקטרום. אנשים וילדים ממוקמים על רצף מסוים. כך גם ברגישות, אנחנו שונים בצורך שלנו לווסת את הסביבה, באופן שגירויים משפיעים עלינו ובעוצמתם. העולם מלא באנשים וילדים רגישים מאוד, למעשה 1 מכל ארבעה אנשים הוא כזה. אנשים שנולדים רגישים מאוד, מודעים לסביבה שלהם. הם לרוב ערניים מאוד לשינויים, אפילו לקלים ביותר. הרבה פעמים, ילדים אלה סובלים ממוח שמייצר הרבה מחשבות, ועלולים להיות מוצפים בקלות. בנוסף פעמים רבות סובלים מפרפקציוניזם. אך מן הצד השני של המטבע, לילדים אלה יש נטייה יצירתית גבוהה, חוש צדק מפותח ויכולת אמפתית גבוהה.

יוסי מלמד ילד לשחק עם צלחת
ילדים רוצים לראות שאתם סקרנים כלפיהם. הם מרגישים אתכם.

הפעלת יום הולדת לילד רגיש : ילדים רגישים כסוכני שינוי

ילדים רגישים מאוד כסוכני שינוי

אני אוהב לומר שהילדים והמבוגרים הללו הם סוכני השינוי בחברה שלנו. הם אותם אנשים שירצו לגשר בין סכסוכים, שיהיו הראשונים להרגיש את הכאב של החבר בכיתה שיצאו כנגד כולם למראה של פגיעה באחר. כמובן שכל אחד והמאפיינים שלו, אני מעט מכליל פה, אך המסר הוא שרגישות היא איננה חולשה. בחברה בה גברים מחונכים לא להיות רגישים, ילדים (בנים), יסבלו יותר מבנות רגישות מאוד.

ילדים עם רגישות גבוהה לסביבה לעיתים מרגישים שונים ואפילו בודדים. אך ללא ספק הם יכולים לחיות חיים מלאים ובריאים יותר. לצד כל טיפול תרופתי שתוכלו לשים את ידכם עליו, אני מצהיר פה קבל עם ומקלדת, אפשר להשיג שיפור משמעותי בעזרת תרגול יומיומי של מיינדפולנס ומשחק. או כמו שכבר הכרתי לכם, קשיבות-משחקית קישור למאמר קשיבות-משחקית.

הפעלת יום הולדת לילד עם רגישות גדולה

היות וילדים רגישים מאוד יכולים להיות מוצפים מקלות כשיש הרבה אנשים והמון רעש אני מציע למנן את העומס של גירויים מסוימים. הייתי בוחר במקום מואר היטב להפעלת יום הולדת לילד רגיש, לא מעמיס בתפאורה ובוודאי שלא מוסיף אורות צבעוניים, "פליקרים", או כל גירוי ויזואלי מוגזם קבוע. ילדים רגישים מתקשים עם רמות רעש גבוהות. נסו לקבוע את ההפעלה במקום עם אקוסטיקה טובה, עם פיזור רעש טוב שאינו מעצים את הווליום של הילדים. נוסף על כך, העדיפו ברמת האפשר לקיים את ההפעלה בחוץ. החיבור לטבע מסייע הרבה פעמים להפחית את הרעש, ומפחית גם חרדה. נסו להישאר ערניים יחד עם המפעיל על האופן בו ילדיכם "מקבל" את ההפעלה. במידה ואתם חשים בשינוי קיצוני במצב רוחו, גשו אליו ובדקו איך אפשר לעזור לו. צרו יחד עם ילדיכם "שלט" דמיוני עמו הוא יכול לווסת את הסיטואציה. השלט הזה, הוא שפה משותפת שלו עם המפעיל, דרך סימנים מוסכמים לאורך הפעלת יום הולדת לילד רגיש.

ילדים הם רגישים
בהפעלת יום הולדת טובה יש המון רגש

בחירת מפעיל יום הולדת רגיש לילד רגיש

בעצם רגע לפני שאתם בוחרים מפעיל, אולי כדאי שתשמרו לכם בצד את המדריך שכתבתי קישור למאמר המדריך לתכנון הפעלת יום הולדת. מפעילים איכותיים מגיעים עם הפעלות איכותיות וההפך. קראו ונסו ללכת בעזרת הקווים המנחים.

שוחחו עם המפעיל על המקרה, בדקו עמו איך הוא מגיב לסיטואציה. ישנם מפעילים שיודעים להתמודד עם סיטואציות כאלה. תנו למפעיל לדבר עם ילדכם לפני יום האירוע. אל תחששו לבקש שיגיע מספיק זמן לפני להתארגן בנוחות ולתת לילדכם להכיר אותו. בדקו את האפשרות לתאם אתו את ההפעלה.

לוז מאורגן = פחות חרדה

עברו עם ילדכם על הלו"ז, ספרו לו כל מה שהולך לקרות. הסבירו לו שיש לו את ה"שלט" ובו לחצן הפסקה עליו הוא יכול ללחות בכל רגע. העבירו את השליטה אליו והסבירו לו שהוא מחליט מה קורה. במידה הצורך תנו לו הפסקה מסוימת. ישנם מפעילים שיודעים לעבוד בסיטואציות כאלה ועוזרים לילד לווסת את עצמו. ישנם טריקים על מנת להפחית את הלחץ בזמן המופע. 

מה שנשאר בפנים מתפוצץ בסוף

יהיה אשר יהיה תפקידכם לעודד את הילד לבטא את כל הרגשות שלו. לילדים גם אנחנו המבוגרים לעיתים סובלים מחוסר היכולת שלנו לבטא את עצמנו, אצל ילדים עם רגישות יתר, חשוב כפליים. עליכם לדאוג שילדיכם מביע את עצמו ואת רגשותיו בכל דרך, העוצמה של החוויה של ילדים אלה גבוהה מאוד ואנו לא רוצים שהוא ישמור את זה בפנים. במידת הצורך ילדיכם צריך לדעת לסמן לכם שהוא זקוק לכם. הכינו את המפעיל שיידע לקחת שליטה ולהמשיך כאילו לא קרה כלום כשאתם יוצאים החוצה עם ילדכם כדי לתת לו "אוויר".

הכי חשוב זכרו

רגישות איננה חולשה. התפקיד שלכם זה לקבל את הרגישות של ילדכם על מנת שהם יוכלו לקבל את זה בעצמם. ואם אתם מתקשים עם זה, אז שמעו ממני עכשיו, רגישות היא מתנה. כמו כל מתנה אנו צריכים לדעת לתת אותו כמו גם לדעת לקבל אותה. ג'אגלינג הוא דרך נהדרת ללמד את ילדיכם כלים לוויסות. מניח כאן קישור לאתר הקליניקה שלי, בה אני מטפל בילדים רגישים, בין השאר דרך ג'אגלינג והדרכת הורים. הפעלת יום הולדת לילד רגיש עם מפעיל רגיש תהיה הבחירה הטובה ביותר עבורכם ועבור ילדיכם. ההפעלה שלי מתאימה מאוד לילדים רגישים אך בה בעת גם לילדים עם צרכים מיוחדים וילדים על הרצף.

הפעלת יום הולדת לילד רגיש – סיכום

למדנו שהפעלת יום הולדת לילד רגיש שונה במעט מהפעלה רגילה. למדנו על איך לחפש מפעיל מדויק עבורי ועל דברים מסוימים שאפשר לבצע בהפעלה עצמה. אך, אחרי הכול ההצעה הטובה ביותר שלי, בכוונה שמרתי אותה לסוף, היא – פשוט תזרמו. ברגע שעשיתם מה שיכולתם, תנו לדברים לזרום, זה מודל חשוב עבור הילד שלכם.

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש