עמידה מול קהל : 6 טיפים לאמן קרקס בעמידה מול קהל

מופע קרקס לילדי בית הספר - מופע ג'אגלינג לילדים

תוכן עניינים

פתיחה

אמנים צריכים לשלוט בטכניקה של עמידה מול קהל כשהם מופיעים ומעבירים את המסרים שלהם וחולקים את המתנה שלהם עם הקהל. יש בינינו אנשים שמרגישים מאוד בנוח על הבמה ויש כאלה שגם ממש לא. אך גם אלה וגם אלה יכולים ליהנות בשלב כזה או אחר בחייהם מהסיטואציה. לעיתים אנחנו נדרש לדבר ביום הולדת של הילד שלנו, בחתונה שלהם, כשנעביר מצגת בעבודה או אולי בלימודים. גם בין האנשים שמרגישים בנוח כשהם עומדים מול קהל יש כאלה שמרגישים התרגשות. לפעמים זה יכול להיות כשבקהל אנחנו מזהים מישהו מוכר, או חלק כשהדעה של האורחים חשובים לנו. לעיתים כשאנו מופיעים מול קולגות הלחץ אף יותר גבוה. בכל מקרה, לא משנה לאן קבוצה אתם משתייכים, אלה שהבמה היא מקום בטוח ואלה שחווים ממנה פחד במה משתק, ישנם כמה דברים שאפשר לעשות לפני שאתם מופיעים. אמני קרקס לרוב מופיעים עם אלמנטים שונים ועם הרבה תנועה של הגוף, דבר שיכול לעזור פעמים רבות.

יוסי בתמונה סלפי עם קהל ברקע
מתוך מופע בקיבוץ מעגן לקהל משפחות.

טיפ 1 לאמן קרקס בעמידה מול קהל – בניית שלד למופע

כדאי מאוד לכל אמן שמופיע שיהיה לו ברור מבנה וסדר של המופע. כשהמבנה ברור, אנחנו מרגישים יותר רגועים לגבי מה שעתיד להגיע. השלד מאפשר לאמן לזכור יותר בקלות את הדברים שהוא מבצע וצריך לומר ובמידה ודברים משתבשים תמיד אפשר לעבור לדבר הבא בתור. לי יש כמה משפטים ובדיחות שאני מתורגל לספר אותם ובנוסף יש לי מגוון בדיחות שאני יכול לשלוף בהרבה מאוד סיטואציות שקורות במופע. מה שמביא אותי לטיפ השני…

טיפ  2 לאמן קרקס בעמידה מול קהל – התכונן לכל מה שעלול להתרחש

אני תמיד מחזיק ברכב "בק-אפ" לכל דבר שיכול להתקלקל. אני מחזיק רמקול חירום, מיקרופון חרום. יש לי כבלים מכל הסוגים ואפילו מצבר למקרה שאצטרך להטעין. למחמירים אני יכול להמליץ, השאירו ברכב כמה בגדים להחלפה לכל מקרה שלא יקרה. לכו תדעו, אולי אחד המתנדבים ימצא עצמו פולט עליכם את ארוחת הצהרים שלו. מעבר לציוד החליפי, חשבו בראש על כל דבר שעלול להסבתך ונסו לדאוג כבר מראש לתכנית חליפית. כמובן שלמרות שננסה, עדיין במהלך החיים, הם יפתיעו אותנו. ללא ספק בכל זאת שווה להכין את עצמכם. אני ממליץ לבדוק את המקום שאתם הולכים להופיע, סדרו את הבמה כמו שנוח לכם, דאגו שהמרחק של האנשים הוא המרחק הנוח ביותר עבורכם. כל הדברים האלה מקלים כשאנחנו מופיעים.

טיפ 3 לאמן קרקס בעמידה מול קהל – מיינדפולנס או פעולה מרגיעה

ישנם כל מיני תרגילי נשימה שיכולים לסייע, אני יכול להמליץ לכם את הפשוטה ביותר לתרגול. האריכו את זמן הנשיפה שלכם למשך חמש דקות. אתם יכולים לספור נשימה, נסו להחליט על מספר דו ספרתי, ופשוט דאגו להאריך את זמן הנשיפה. באופן הזה תדאגו לשנות את אחוז החמצן במוח שלכם, ואולי גם לגרום למערכת העצבים להירגע מעט. אתם יכולים לשתות משקה עם סוכר גם. סוכר ידוע כאמצעי להוריד את רמת הסטרס בגוף. יש אנשים שמעדיפים פריקה פיזית יותר דרך תנועה, או שילוב של כל אלה. בכל מקרה נסו לקטוע את עצמכם מלהיכנס לרצף מחשבות שלא מטיבות עמכם. לאלה מכם שמתקשים בתרגול מדיטיציה, או לא רואים את עצמם מתרגלים, מזמין אתכם להכיר את המושג קשיבות-משחקית.

לוגו "לצמוח עם יוסי" אתר הקליניקה של יוסי
לוגו אתר של הקליניקה שלי

טיפ 4 לאמן קרקס בעמידה מול קהל – הפעלת הקהל

הרבה פעמים קטעי מתנדבים יכולים להיות ממש מקלים ברגעים שצריך להוריד פוקוס. לא הייתי ממליץ על זה כפתרון לטווח רחוק. קטעי מתנדבים במופע קרקס אמורים להיות דרך להגיע אל הקהל. הקהל יכול להתחבר ולהזדהות עם המתנדב ולכן הרבה פעמים קטעים אלה משדרגים את איכות המופע. כמובן כשלוקחים מתנדב אמנם הפוקוס מתחלק ביניכם אך צריך לזכור שהכול יכול להשתבש. אמן צריך שתהיה לו היכולת לאלתר, לפעמים קטעי מתנדבים דווקא מצריכים יותר אנרגיות ויכולות בינאישיות מאשר להופיע. בכל מקרה יש אנשים שזה עובד עבורם כשהפוקוס מתחלק. אז אם נתקלתם ברגע שקצת קשה לכם, תשקלו לקחת מתנדב מהקהל.

טיפ 5 לאמן קרקס בעמידה מול קהל – תתחבר לילד הפנימי שלך

לכל אחד בפנים יש ילד בין 5 שרק רוצה לשחק, לשמוח ולצחוק. לפעמים במופע כשאני מרגיש שאני פחות נהנה אני מנסה לחשוב מה הילד שבי היה עושה כרגע. לפעמים ממש באותו הרגע, המחשבה שלי משתנה, הלך הרוח ואני מאמין שמה שאני משדר. אז אם אתם מרגישים שהילד הפנימי שלכם צריך רגע לקחת פיקוד, תן לו.

טיפ 6 לאמן קרקס בעמידה מול קהל  דיקציה

Audience applauding speaker after conference presentation at conference center

בחייאת דברו ברור. באמת, אולי זה כי אישתי קלינאית תקשורת ואולי פשוט כי בא לי להבין מה אני שומע במופע. יצא לי להיות במופעים שהאמן בולע מילים, מבטא אותם לא נכון או פשוט מתבלבל לעיתים תכופות בדברים בסיסיים כמו זכר נקבה וכו'. לדעתי לנו כאמנים המופיעים לקהל, אין לנו הזכות לדבר בדיבור לא ברור ומשובש. כמובן אני לא מתכוון לאנשים שיש להם בעיה אמיתית חלילה. אבל לסיכום, אם אתם צריכים קלינאית תקשורת, או שתתחתנו עם אחת או שפשוט תלכו לאחת ותסדרו את מה שצריך.

טיפים מסייעים
מקווה שמצאתם ערך בטיפים האלה

אנשים חינוך וטיפול מזמין אתכם להרחיב את מה שחשבתם שאתם יודעים על ג'אגלינג ככלי טיפולי בלחיצה כאן.

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש