חד אופן מילה נרדפת למופע קרקס

תמונה של יוסי הלהטוטן

תוכן עניינים

יוסי קובי עו"ס קליני ו אמן קרקס בפייסבוק I יוסי קובי עו"ס קליני ואמן קרקס באינסטגרם I מייל אישי [email protected]

יוסי נוהג על חד אופן תמונה מזווית פרופיל
קרקסיוסי על חד אופן- בגובה 2.5 מטרים!

חד אופן ומופע קרקס

חד אופן ומופע קרקס.

מה הדבר הראשון שיעלה לכם בראש כשאתם חושבים על קרקס?. קרקס הוא מעין בית מארח לדברים ביזאריים. ומה יותר ביזארי מחד אופן שזה בעצם, אופניים עם גלגל אחד. חד אופן הפך במהלך השנים להיות כמעט מילה נרדפת למופע קרקס.

חד אופן וסכנה

מישהו יכול להסביר לי בבקשה מה הסיפור הזה שקרקס נקשר עם סכנה?. בכל מקרה זה לא שאין בקרקס דברים מסוכנים, אני באופן אישי נפצעתי מהסיפור הזה. אז בעצם מה הופך את החד אופן לכלי מסוכן?

אפשר היום למצוא חדי אופן בגבהים הזויים, (לדעתי שיא גינס עומד על 15 מטר). בשביל להישאר על חד אופן במיוחד בהתחלה חייבים לשמור על תנועה עקבית. 

קצת מידע לא חשוב בשביל שהפוסט ייראה מקצועי

  • החד אופן קיים כבר יותר ממאה שנים. הפטנט הראשון על מכשיר הוגש אי שם בשנת 1869 על ידי פיירלאלמנט, ממציא צרפתי, (לא מאמין שהוא התעשר מזה).

כמה דברים נוספים…

  • חד אופן הוא עף ספורט הכולל כמה תחומים שונים
  • רמות הנסיעה על חד אופן נמדדות במבחנים הכוללים תרגילים שונים. כדי לדעת מה הרמה שלך תצטרך לבצע את כל התרגילים בקטגוריה בהצלחה.
  • חד אופן זה לא רק כלי בידור לקרקס יש ממש מגוון תחומים בתוך הספורט הזה. כמו חדי אופן הרים, חד אופניים שטח, חד אופן מסלול מכשולים, חד אופן בנסיעות מהירות לטווח קצר ועוד.

סיפור אישי (אמיתי לגמרי) על פציעת חד אופן במופע הקרקס שלי

לפני שנה הופעתי בבית כנסת באור יהודה  בסוכות. המופע היה עבור קהל של מבוגרים וילדים בטווח מאוד רחב של גילאים. בהכנה למופע הרגשתי שהמרחק ביני לבין הקהל הוא לא מספיק רחוק אבל החלטתי שאעלה על הג'ירפה בכל זאת. ג'ירפה זה שם קוד בעברית לחד אופן גבוה. במקרה שלי החד אופן שאני נוסע עליו הוא 2.54 מטר.

נו תגיע כבר לפציעה…

טוב, טוב, בכל מקרה, הנאמבר האחרון שלי במופע הוא על החד אופן ג'ירפה. אני לוקח את המתנדבים ומבצע את כל ההכנה המצחיקה. עליתי על החד אופן, עד כאן הכול עבר בשלום. בנאמבר, אחד הילדים זורק לי שלושה לפידים, אני מדליק אותם ומלהטט. נחשו מה  קרה? וואלה גם זה עבר בסדר.

מיד אחרי הלהטוטי אש רציתי לרדת מהחד אופן. מה שקרה זה שקלטתי שאין לי מספיק מרחק לזרוק אותו מספיק אחורה ולא ליפול מהגובה על שלושה ילדים מסכנים בשורה הראשונה. מה שקרה ירדתי ממנו תוך כדי שאני מעקל את הגוף שלי, נחתתי לא טוב על כף הרגל ושברתי שלוש אצבעות. הקהל מחא כפיים, הם היו בטוחים שהכול בסדר, אך שהורדתי את הנעל שתי אצבעות שלי היו פרוקות ואחת סדוקה. ככה זה נראה..

תמונה של הפציעה

אז איך הכנסתי את החד אופן למופע שלי? אגב אני גם עושה חד אופן בהפעלות ימי הולדת שאני מפעיל. יום הולדת קרקס

אני חושב שמהרגע שהחלטתי שאני בונה מופע קרקס ידעתי שיהיה בו חד אופן, רק הייתה לי בעיה קטנה – אני לא ידעתי לנסוע על חד אופן.

חד אופן וכישלון

אי שם לפני עשר שנים לימדתי  ג׳אגלינג בבית ספר הכול פה בקישור על הסיפור שלי או לפחות חלקו. יום אחד הציעו לי לקחת חד אופן להתאמן בבית, נחלתי כישלון חרוץ, אני פשוט לא יכולתי לדמיין איך הסיפור הזה קורה. אני זוכר שניסיתי לעלות על החד אופן, ככה בשטח הפתוח, פשוט ללא הצלחה. בדיעבד אני יודע שלא הייתי בכיוון והייתי צריך להיעזר קודם במעקה. איך אני יודע את זה? כי באחד הסרטונים שראיתי הם הסבירו שבדרך הזאת זה עלול לקחת נצח.

מפה לשם, לפני כשלוש שנים כשניתי את מופע קרקס שלי החלטתי לנסות שוב, אז קניתי חד אופן, מילאתי עד אפס מקום את מצבורי המוטיבציה והחשק ויצאתי החוצה. הפעל הצטיידתי בלא פחות מהדבר הכי מומלץ אם אתם רוצים ללמוד כל דבר בערך. בטח אם אתם רוצים ללמוד לנסוע על חד אופן למופע הקרקס שלכם. יכולים לנחש?

האיפון שלי. כן, כן, יו טיוב הוא פשוט כלי למידה מטורף. אז מפה לשם אני אקצר לכם, תוך כמה דקות כבר הצלחתי לפדל כמה פדלים קדימה לבד.

 סך הכול שלושה חודשים קדימה כבר התחלתי להופיע עם החד אופן ג׳ירף, תוך כדי שאני להטוטים עם שלושה קלאבים במופע. זה לא הלך חלק, היו פאשלות אבל וואלה זה סיפור ההצלחה שלי ואני גאה בו.

רוצים ללמוד לרכוב על חד אופן?

אז כדי למנוע מכם את כל הסיפור הזה של ללמוד חד אופן בצורה לא נכונה. אני מאוד ממליץ ללמוד כל דבר בצורה מסודרת, להיעזר ולראות סרטונים. טריק טוב הוא גם לצלם את עצמם ולראות כמו "מהצד" מה אתם עושים לא בסדר. אז בכל מקרה לעניינו, אני רוצה לחלוק אתכם את הערוץ המטורף שלי עזר בקלות ללמוד את כל הסיפור הבסיסי הזה של חד אופן. בין אם יש לכם מופע קרקס ובין אם סתם אתם רוצים לרכוב לכיף, מוזמנים להיכנס. https://youtu.be/rWUoIv1ftXc

איך מוצאים חברים על חד אופן?

בארצנו הקטנה ישנה קהילה קטנה של רוכבי חד אופן. אלה מכם שנכנסים לזה ברצינות ומתאהבים, יש בכל שנה בחודש מרץ כנס ארצי של רכיבה על חד אופן. מוזמנים לעקוב אחרי הקבוצה בפייסבוק https://www.facebook.com/groups/383598695032511/?ref=share&mibextid=S66gvF

ולאלה מכם שהפוסט הזה העיר בהם איזה חלום ילדות. או אלה מכם שפשוט שרוצים לרכוש חד אופן כדי להניח במחסןמוזמנים להיכנס לאתר הבא http://municycle.co.il.

סעו בזהירות

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש