איך לבחור ליצן ליום הולדת – המדריך לבחירת ליצן ליום הולדת

תמונה של הראש של קרקסיוסי

תוכן עניינים

תמונה של הראש של קרקסיוסי

איך לבחור ליצן ליום הולדת – המדריך לבחירת ליצן ליום הולדת

מי הם הליצנים I איך בוחרים ליצן ליום הולדת I שאלות נפוצות על ליצן ליום הולדת I מחירים של ליצן ליום הולדת I טיפים של ליצן יום הולדת

מי הם ליצני יום הולדת 

אם הגעתם לכאן סימן שאתם מחפשים יום הולדת שתצחיק את כולם, ילדים ומבוגרים כאחד. ככל הנראה התוצאות הראשונות בתמונות שגוגל יציעה לכם הם של ליצן, כאיש עם אף אדום, מחופש בבגדים כמו "דונאלד-מקדונלד". למעשה ליצנות היא אחד מאומניות הקרקס המורכבות והקשות ביותר ללמידה. ישנם ליצנים רבים שאינם נראים כמו התמונה בראשכם, אך מאוד פופולריים כמו: "מיסטר-בין" והדמויות של סאשה-ברון-כהן עם "BORAT" ו-"Brono". למעשה אפילו הקומיקאי האגדי שחר חסון בעל איכויות טובות של ליצן.

איכויות אלה שאני מדבר עליהם הם היכולת להביע באופן פיזי מסרים וכוונות, לעיתים בהקצנה ולעיתים במינימליסטיות. יכולות חיקוי גם הן נכללות בארסנל של הליצן לצד תאטרליות ופנטומימה. ליצני ימי הולדת משתנים על פי סגנונם. היום תוכלו למצוא מגוון מפעילים שיש להם איכויות של ליצנים הם. לאו דווקא נראים כמו הליצנים הקלאסיים.

ליצן או ליצן ליום הולדת
טיפים מסייעים

שאלות נפוצות על ליצני יום הולדת 

היכן אפשר לחגוג עם ליצן ליום הולדת

חגיגה עם ליצן ליום הולדת מאפשרת לנו את הנוחות להחליט בין אם חוגגים בפנים או בחוץ. מומלץ מאוד להתייעץ עם המפעיל, להבין איך ההפעלה שלו עובדת הכי טוב ובהתאם לכך לקבוע. עם זאת אציין ליצנים טובים הם בעלי יכולות אלתור והסתגלות גבוהה. דמות הליצן גמישה ולכן לרוב ליצנים ליום הולדת יוכלו לעשות את ההפעלה גם בפנים וגם בחוץ.

לאיזה גיל מתאים ליצן ליום הולדת

אנו נוטים לחשוב שליצן ליום הולדת מתאים לגילים הצעירים בלבד. עם זאת ישנם ליצנים לימי הולדת גם למבוגרים. במידה ואתם מתחברים לאומנות הזאת ישנם מספר ליצנים למבוגרים מצוינים כמוני. הורים המחפשים הפעלה לגילאים הצעירים יותר 2-5, אני ממליץ על ליצן ליום הולדת. ליצני ימי הולדת מעבירים ערך עם ההפעלה שלהם.

לכמה ילדים ההפעלה מתאימה 

ההפעלה עובדת נהדר במספרים של 15-50. מתחת-15 ילדים, ההמלצה שלי עבורכם לקחת אחת מהסדנאות שיש לי להציע. בין אם לקחתם אותי, או בחרתם לצערכם במישהו אחר, אני ממליץ לכם לא לנסות להפעיל יותר מ – 50 ילדים לבד. ליצנים מוכשרים יכולים לעמוד במשימה הזאת, אך ישנם דברים אחרי שצריך לקחת בחשבון. בהפעלות מעל 50 ילדים יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש, לכן וודאו עם הליצן ליום ההולדת שלכם אם הוא יכול לתת את המענה.

האם ליצן ליום הולדת צריך ביטוח

 בוודאי. גם ליצן ליום הולדת  צריך ביטוח. בדקו עם למפעיל שלכם יש ביטוח, מפעיל המגיע להפעלה ללא כיסוי צד ג' עובר עבירה ומסכן את עצמו ואתכם בתביעה. טיפ של אלופים, שימו לבד כשאתם חוגגים בבית האחריות שלכם לדאוג לשלומם ובריאותם של הילדים. כל מפגע חושף אתכם לפגיעה קל וחומר כלב מסוכן או כל דבר שתוכלו לחשוב עליו.

ליצן לגיל 1-2 

להמלצתי הכוללת, כל הפעלה לגילאים הללו היא הפעלה להורים בלבד. בין אם תרצו לייחס זאת לזיכרון שלהם או להבנה שלהם את המצב, לדעתי הפעלה בגיל הזה מיותרת. הורים המעוניינים לקבל רעיונות להפעלה ביתית, או מעוניינים להפעיל בעצמם הכנתי לכם מדריך מלא להפעלה.

מה עושה ליצן יום הולדת בהפעלה

ליצני ימי הולדת רבים משלבים מופע ופעילות יחד. ההמלצה שלי עבורכם, עבור ילדים בגילאי 2-5, בקשו הצעה למופע קצר עם טקס עוגה. אין צורך בהפעלה מעל שעה לילדים בגילאים האלה. אתם יכולים לשלב הפסקת אוכל ולהאריך מעט את ההפעלה. עבור ילדים גדולים יותר ניתן לשלב מופע עם סדנה. בהפעלה שלי אני משלב אומניות קרקס במופע, עם מופע אש בסיום ההפעלה בנוסף למופע הליצנות וטקס עוגה. לפרטים נוספים על הפעלת יום הולדת קרקס.

איך בוחרים ליצן ליום הולדת 

ראשית אפתח בכלל המנחה שלי – הילדים צריכים לבחור, אנחנו צריכים להציע. ילדים הם יצורים רגעיים, פעמים רבות ילדים ילכו אחרי הטרנד האחרון בגן/כיתה או הדבר האחרון שהם ראו. תפקידנו כהורים הוא להנחות אותם בבחירות שלהם, כך גם בהפעלת יום הולדת. הורים רבים אינם רוצים להכניס תכנים לא הולמים לילדיהם. שימו לב שאתם מייחסים חשיבות לבחירת המפעיל. בשיחת הטלפון תוכלו לבחון את המפעיל. בדקו את ההכשרה שלו, כנסו לאתר שלו וקראו עליו קצת. ליצן יום הולדת אמור לשמח את הילדים, אך לא מעט גם מכניסים ערך לצד ההומור שלהם. בקשו מהמפעיל תמונות וסרטונים, אין טוב ממראה עיניים. לטיפים נוספים כנסו למדריך שלי לבחירת הפעלת יום הולדת.

מחירים של הפעלה עם ליצן 

המחיר הממוצע להפעלות איכותיות עומד על כ 1800 שקלים. אך רגע, המשיכו לקרוא את הפסקה.

אנחנו ערים לעליות מחירים ההפעלות בשנים האחרונות. שימו-לב, מפעילים רבים אינם מצדיקים את המחיר שלהם. הורים רבים מתקשים לעמוד בעלויות של הפעלת יום הולדת, ראשית אני רוצה להמליץ לכם לבדוק אפשרות לחגוג משפחות נוספות. ליצני ימי הולדת רבים אינם לוקחים תוספת על ילד נוסף. עם זאת כמפעיל ימי הולדת אני רוצה לספר לכם על אחת הסיבות הפחות מדוברות בתמחור ההפעלה. מפעילים רבים מדברים ובצדק על ההוצאות הרבה לבעלי עסקים במדינה. אך אני רוצה לשים את הדגש דווקא על הדבר הנפלא שהביאה עמה הקדמה והטכנולוגיה. 

מפעילים רבים, בונים הפעלות איכותיות מאוד עם ערך רב ללקוח. תוכלו למצוא מפעילים המשלבים תחומים רבים בתוך ההפעלה שלהם כמו: מדעים, מחשבים, טכנולוגיה, תיאטרון, שירה ועוד. כשמפעיל יום הולדת הוא גם אמן בתחומו המחיר צפוי לעלות, אך בשונה ממקרים אחרים, במקרים אלה לדעתי תהיה הצדקה למחיר.

עלויות ממוצעות של ליצן יום הולדת הם סביב 1800 שקלים כולל מע"מ. בטווח רחב יותר העלות תנוע בין 1600-2200 שקלים כולל מע"מ. המחיר לאו דווקא ישקף את האיכות. שימו לב, מפעילים רבים מורידים את המחירים בחורף בכ-10-20 אחוזים. כמו כן המחיר גבוה ברוב המקרים בכ-20 אחוזים בסופי שבוע. בדקו עם ליצן היום הולדת שלכם מה כלול בהפעלה שלו, בדקו עם ההגברה איכותית ועם מגיע עם מחצלות. ואל תשכחו המחיר הוא לא הכול.

טיפים של ליצנים 

מיתוג זה מותרות – אם אתם לא מוכרחים, וותרו על מיתוג. אני לא רוצה לזלזל באף אחד, כבודם של הממתגים במקומם. אך עם עלויות המיתוג מונעות מכם לקחת מפעיל איכותי עם הפעלת שיש בה תוכן איכותי אני מעדיף להסתכל על תוכן הקנקן מאשר על כמה יפה הוא.

בלונים – קשטו במסורה, אין צורך למלא את החלל. הכי חשוב אל תשאירו בלונים על הרצפה, בלונים מקומם תלויים. מניסיון, גם בהפעלות הטובות ביותר, מספיק ילד אחד שגילה את נפלאות כדרור הבלון ומהר מאוד כולם אחריו. עזרו לילדים להתמסר להפעלה.

מתוקים – תשמעו, אני לא אומר לא להגיש בכלל, אבל בואו נראה אתכם מושיבים ילדים בגיל בית ספר אחרי שהם אכלו כמויות של סוכר שלא היו מביישות בעלים של קונדיטוריה. קחו בחשבון ילדים מתקשים לשים לעצמם גבולות, בהפעלה החוקים עוד יותר אפורים. עזרו להם עם זה, סדרו שולחן בטעם טוב. גם בינינו אין מלוח…

אהבתם? חוגגים יום הולדת בקרוב? מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים בנושא הפעלות ימי הולדת 

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש