איך לבחור מופע קרקס

לוגו קרקסיוסי

תוכן עניינים

סוגים של מופעי קרקס * עלות של מופע קרקס * דרכים מומלצות לבחירת מופע קרקס * ביטוח מופע קרקס * חוזה עם אמני קרקס

איך לבחור מופע קרקס הקדמה

מופעי קרקס בישראל הופכים להיות פופולריים בשנים האחרונות באירועי קהילתיים ופרטיים כאחד. לצד הביקוש שעולה גם המבחר. כשזה מגיע למציאת מופע הקרקס המושלם עבור הקהילה או בית הספר שלכם, יש הרבה דברים שיש לקחת בחשבון. מי האומנים המבצעים וכישוריהם, איזה אירוע אתם מתכננים ובאיזה נושא, האם תצטרכו הגברה ותאורה. ללא ספק, בחירת מופע הקרקס יכולה להיות משימה לא פשוטה. אבל עם ההדרכה הנכונה וכמה טיפים של מקצוענים, אתם יכולים להיות בטוחים שתבחרו מופע קרקס שישאיר אתכם מרוצים. מוזמנים לקרוא את המדריך המלא איך לבחור מופע קרקס. ישנם מגוון סוגים של מופעי קרקס נפוצים. קרקס בודד, שהוא מופע קרקס של אמן אחד. מופע זוגי, שהוא מופע של שני אמנים המופיעים יחד. קברט קרקס, הוא מופע של כמה אנשים המופיעים יחד.

איך לבחור מופע קרקס

הפעלת יום הולדת למבוגרים
קטע עם מתנדב במופע קרקס

לכל מופע קרקס טוב יש את המוזיקה, הקצב והניואנסים הקטנים שהופכים אותו להיות שונה משאר המופעים. כשאנחנו צופים במופע קרקס אנחנו רוצים לחוות את הרעיון של הנאה בצורה ה-"ילדית" והראשונית ביותר. בואו נצא למסע יחד להבנת השאלות שאנחנו צריכים לשאול ומה צריך לדעת כדי לבחור נכון.

איך לבחור מופע קרקס טוב? מופע קרקס טוב צריך להציע מגוון של טכניקות. תוכלו לראות אצל אמנים שונים מיומנויות כמו אקרובטיקה, מופעי אוויר ועד ללהטוטי ג'אגלינג וחד אופן. על אף שהטכניקה חשובה, אמני קרקס צריכים לדעת להגיש את המופע שלהם. אמנים רבים מחזיקים בטכניקות טובות מעולם הקרקס. אך הקסם קורה במערכת היחסים הייחודית שנבנית בין האמן לקהל. מופע קרקס כמו סטנד-אפ, הצגת תיאטרון, מופע מוזיקלי מצריך מהאמן להביא את עצמו באופן ייחודי ואותנטי על מנת לקבל את הדבר הנכסף – אהבת הקהל.

איך לבחור מופע קרקס -מתי אפשר לבוא לראות : מופעי קרקס גדולים לעומת מופעים באירועים ציבוריים ופרטיים

אם הייתי מקבל שקל על כל פעם ששאלו אותי מתי אני פתוח, או מתי אפשר לבוא לראות אותי. אנשים רבים מתבלבלים בין המופעים באוהלי הקרקס, המופעים הגדולים באולמות לבין מופעים של אמנים המופיעים באירועים קטנים יותר בארץ. הסיבה לבלבול מוצדקת, למשתמש הפשוט שמקליק בגוגל את המילים מופע קרקס, יופיע עוד עשרות תוצאות שאינן רלבנטיות למה שהוא מחפש. בואו נעשר סדר, ישנם מופעים גדולים שמגיעים לארץ לסבב הופעות. הידועים שבהם : קרקס קולומביה, קרקס מדראנו או מדרנו, קרקס בראבו, קרקס פלורנטין. בקרקסים אלה תוכלו לראות מופעים המורכבים מעשרות אמנים המציגים מגוון של טכניקות קרקס במופע אחד.

למופעים אלה תוכלו לרכוש כרטיסים דרך אתרים מסוימים, ברוב המקרים גם במקום. המופעים האלה מיועדים לקהל הרחב, תוכלו למצוא באתרים לו"ז מופעים מסודר עם כל המידע שתצטרכו. לאלה מכם שטרם חוו מופע קרקס בסדר גודל כזה, אני ממליץ ללכת עם כל המשפחה. לשמחתי גם בארץ יש איסור להופיע עם בעלי חיים, כך שאין חשש לאלה מכם שזה חשוב להם.

איך לבחור מופע קרקס קטנים לאירועים קהילתיים ופרטיים

במקביל אל מופעים אלו, ישנם אמני קרקס, המופיעים באירועים פרטיים וקהילתיים. לאומנים אלה יש לרוב מופע כיחיד או בזוג, לעיתים גם כקבוצה קטנה. אומנים אלה, ביניהם אני נכלל מציגים מגוון טכניקות נהדרות מעולם הקרקס ומגישים את זה כמופע המתאים לאירועי קטנים יותר. לרוב, המופעים לא מצריכים זמני הקמה ארוכים, ביטוחים יקרים מדי ולוגיסטיקה מורכבת על מנת לקיים אותם. את המופעים האלה תוכלו לראות באירועים כמו הפנינג בחגים, מופעים בבתי ספר, הופעות לישובים קהילתיים, מופעים באירועים, חתונות ועוד.

איך לבחור מופע קרקס – גדולים ואוהלי קרקס בארץ

קרקס קולומביה – הוא קרקס שהגיע אלינו מאמריקה הלטינית (דרום אמריקה). הקרקס עשה פה סבב הופעות שנגמר בשנה שעברה. את המופע הנחה הליצן קסרולו. במופע של קרקס קולומביה היה נאמבר קלאסי של אופנועים הנוסעים בכדור מתכת. קטע של הליכה על חבל מרשים, מיצג רולה בולה איכותי, וקטע מטורף על טרפז.

קרקס בראבו – קרקס ברבאו כרגע מופיעים ברחבי הארץ. הקרקס מציג סיפור עלילתי מעניין דרכו תוכלו לראות אמני קרקס מרחבי העולם מבצעים טכניקה מרשימה במיוחד. שם המופע "במעמקי היער הקסום", המופע מתאים לכל המשפחה.

קרקס אלמונדו – גם הוא קרקס בסגנון דרום אמריקאי. הקרקס מציג נאמברים קלאסיים הדומים לקרקס קולומביה. קרקס המשלב מוזיקה וקצב מרחבי אמריקה הלטינית.

איך לבחור מופע קרקס – כמה זמן אורך מופע קרקס

כמו כל אירוע, תכנון נכון מסייע למנוע טעויות ביום הגדול. מופעי קרקס יש באורכים שונים. לרוב המוצר הנמכר ביותר בארץ הוא מופע באורך 45 דק'. ישנם אמנים שנותנים אפשרות להאריך את מופע הקרקס שלהם לשעה שלמה. יש אמנים שמציעים גם אפשרות לקצר את המופע שלהם ל-20 דק' או 30 דק' לדוגמה. כשאתם בוחרים מופע יש לשים לב לאופי המופע. מופע מובנה יגיע באורך אחיד והוא פחות גמיש בזמנים. ישנם מופעים חצי מובנים שאפשר לקצץ או להאריך אותם. מופעים מסוימים כוללים אלתור מה שמאפשר להאריך את המופע.

איך לבחור מופע קרקס – איך בוחרים תאריך מתאים

כמפיקים או מנהלי אירוע אנחנו אחראים על הצלחת האירוע הבא שלנו. עוד לפני שנפנה אל האמן, אחד הדברים הראשונים שאנו צריכים לעשות הוא לקבוע תאריך למופע. תכנון נכון מבעוד מועד, יסייע לכם להרוויח את מרחב הנשימה שאתם צריכים על מנת לקבוע דברים בקצב שלכם. במידה ואפשר, נסו לסגור מופע מוקדם. כך תוכלו ליהנות מהפריבילגיה לבחור ממגוון מופעים רחב. בזמנים עמוסים ופופולריים אמנים רבים נתפסים מהר. ההמלצה שלי אליכם לא לחכות לרגע האחרון וכך אולי תרוויחו מחירים נמוכים יותר.

מופע בזמן הנכון – שימו לב שאתם לא קובעים אירוע חופף עם אירוע אחר. בטרם יצרתם קשר עם האמן בדקו את זמינות המקום, בדוק שיש לכם את כל האישורים שאתם צריכים. הכי חשוב בדוק בלו"ז של כל האנשים שצריכים להיות באירוע, לא פחות חשוב את הלו"ז של המקום בו תרצו לקיים את האירוע.

היערכות למזג האוויר – במידה ותרצו לקיים מופע שעלול לא להתקיים בגלל תנאי מזג אוויר, בדקו שהאמן יהיה מוכן לשריין טנטטיבית. קחו בחשבון את האפשרות שהמופע שהזמנתם עלול להיחרב בגלל קור, גשם או אפילו חום קיצוני. לכן כשבוחרים את היום למופע, כדאי להיות מוכנים לתרחישי מזג אוויר מבאסים.

בדקו מה התקציב שלכם – לפני שתתחילו במסע לחפש מופע קרקס, חשוב שתהיה לך הבנה ברורה של התקציב שלך. קחו בחשבון שעלות מופע קרקס תהיה תלויה במגוון גורמים, כמו כמה אמנים מופיעים, אורך המופע, וכמובן דרישות מיוחדות. לפני שתסגרו אני ממליץ לכם לקחת  ולקבל הצעות מחיר מכמה אמנים כדי להבטיח שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר עבור התקציב שלכם.

איך לבחור מופע קרקס – עלות של מופע קרקס

קטע כיסאות מתוך מופע קרקס
מופע קרקס לאירועים

מופע קרקס משתנים על פי מגוון משתנים כמו: רמת האמן שמופיע, כמה זמן המופע, כמה אמנים מופיעים וכו.

מופע קרקס באורך 45 דק' של אמן יחיד ינועו בין 2000-7000. על מנת לדייק את טווח המחירים הרחב הזה אחלק את זה באופן הבא. אמנים בעלי ניסיון של מעל 50 הופעות לרוב יגבו מעל 2500 שקלים כולל מע"מ למופע שלהם. אמנים שמופיעים שנים רבות עם ניסיון של מעל 150 הופעות יגבו לכל הפחות 3500 אלף שקלים כולל מע"מ.

המחיר צפוי להיות גבוה יותר בכ-20 אחוז בערך בזמנים עם ביקוש גבוה כמו חגים, אירועי סוף שנה. במהלך השנה תגלו שיש גמישות במחירים אצל רוב האמנים, נצלו את זה.

מופעים זוגיים לרוב יעלו לפחות כ-50 אחוז בתוספת למחיר מופע רגיל.

מופעי קברט הם מופעים גדולים יותר המורכבים מכמה אמנים שונים. מופעי קברט גם הם מגיעים ברמות שונות ובאיכות משתנה. ישנם הרכבים המציעים מופעים מובנים בעוד אחרי מרכיבים מופע מקטעים שונים. מופעי קברט קרקס לא נפוצים בארץ אך ישנם מספר מופעים כאלה. מופעי קברט לרוב יעלו מעל 9000 שקלים. לעיתים מופעים אלה יכולים גם לחצו את רף ה 15,000 שקלים.

איך לבחור מופע קרקס – דע מי הקהל שלך

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת מופע קרקס הוא מי הקהל שצופה במופע. כמזמינים האירוע אתם אמורים לדעת מי ישתתף באירוע שלכם, ומאיזה סוג של בידור הוא ייהנה? הקהל שלכם מורכב בעיקר מילדים קטנים. האם מדובר בקהל משפחות. אן אולי הם בעיקר ילדים, בני נוער, או שילוב של שניהם? נבדוק אם הקהל שלנו הוא קהל מסורתי, דתי, חילוני, או שילוב של כל אלה. אם תבינו מי הקהל שלכם תוכלו לבחור מופע שמתאים לקהל ויימנע מבוכה מיותרת ואי נוחות לשני הצדדים.

איך לבחור מופע קרקס – לוגיסטיקה בסיסית

כאשר בוחרים מופע קרקס לאירוע שלכם, חשוב לקחת בחשבון את הלוגיסטיקה הכרוכה בכך. שאלו את האומנים אם הם זקוקים לבמה מוגבהת, האם יש להם את כל הציוד סאונד או תאורה שהם צריכים. האם המופע ממלא לכם את כל הלו"ז. האם תצטרכו לקבוע הופעות או פעילויות נוספות על מנת למלא את הלו"ז שלכם.

איך לבחור מופע קרקס – הדרך המומלצת לבחירת מופע קרקס

המלצות על מופע קרקס
דוגמה לכמות גדולה של המלצות על אמן באתר אינדקס

המלצות – נסו לראות כמה המלצות יש לאמן ועוד יותר חשוב, בדוק את איכותן. כשאנשים ממליצים הם לרוב כותבים מהלב. נסו להפריד בין שורות שנכתבו כדי לצאת מידי חובה לבין המלצה איכותית. https://www.karamel.co.il/%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%99.asp

סרטונים – אומרים תמונה שווה אלף מילים. אז סרטון שווה אלף בחזקת אלף? בכל מקרה אין כמו מראה עיניים כדי לקבוע אם זה מדבר אליכם. סרטונים הם דרך מעולה לקבל "תמונה" של איך נראה המופע.

פה לאוזן – המלצות זה דבר טוב, המלצות מאנשים שאנחנו מכירים וסומכים עליהם פי כמה. נסו לראות מי הממליצים, אם תוכלו לקבל המלצה מאדם קרוב זה תמיד עדיף.

להגיע לראות מופע – זה לא תמיד פשוט, כנראה שהסיכוי גם לא גדול, אך ללא ספק משתלם. אין כמו ניסיון קודם. אחרי שחווינו משהו אנחנו יודעים להעריך אותו טוב יותר.

אתר – לאמנים רבים יש אתרים טובים ואיכותיים שמספרים את הסיפור שלהם. האתר נותן לעיתים קרובות אינדיקציה טובה לאיכות המופע, אך לפעמים גם לא.

ממליצים גדולים – לקוחות גדולים כמו צבא, משטרה, בתי ספר, עיריות, חברות פרטיות בד"כ משקיעים בבחירת האמנים שמופיעים אצלם. נסו לראות אם לאמן שלכם יש המלצות מגופים גדולים.

איך לבחור מופע קרקס – ביטוח אמני קרקס

אחריות צד שלישי היא אחריות בסיסית שחייבת להיות לכל אמן שמופיע. בקשו מהאמן לראות את הפוליסה שלכם, בדקו אם הפוליסה מתאימה לצרכים שלכם. זכרו שהפוליסה של האמן לא מחליפה את הביטוח שאתם צריכים לעשות לאירוע שלכם. הביטוח של האמן מכסה רק את הדברים שאמורים לקרות כתוצאה מרשלנות ופגיעה שלו בקהל שלכם. האחריות שלכם לביטוח מבנה, אישור האירוע ודאג לכל התנאים שנדרשים.

איך לבחור מופע קרקס – חוזה עם אמן קרקס

אחת השאלות שנשאלות לצד השאלה איך לבחור מופע קרקס, כדי לצמצם את הסיכויים והסיכונים שיום האירוע יגיע ותגלו שהאמן עובד במקום אחר. כדי לבטח את עצמכם שבמידה ותקרה טעות כלשהי, אתם מכוסים, דאגו לחוזה כתוב. האחריות שלכם זהה לאחריות של האמן. אם אתם רוצים למנוע טעויות מיותרות ואי הבנות שימו לב שאתם מקבלים חוזה כתוב המתאר את תנאי ההופעה של האמן, לרבות תשלום, מדיניות ביטולים וכל ציפייה אחרת.

שאלות נפוצות: FAQ

שאלות נפוצות:

היכן ניתן לקיים את מופעי קרקס?

 ניתן לקיים את מופעים במגוון מקומות. פעמים רבות אמנים רבים מאפשרים לקיים את המופע גם בחוץ וגם במקום סגור. חשוב לתאם את כל הפרטים עם האמן.

כמה מקום צריך כדי לקיים מופע כזה?

מתחם המופע משתנה מאמן לאמן. עם זאת כדי לתת לעניין תשומת לב. על מנת שהאמן יוכל לבצע את המופע בצורה הטובה ביותר, הוא אמור להרגיש נוח, כשיש לו את המרחב שהוא צריך. בדקו את השטח שיש לכם להציע לו ותאמו אתו את הדברים.

איך אני יודע אם המופע מתאים לכל הגילאים?

למופעים רבים יהיה מידע זמין באתר האינטרנט שלהם אחרים על טווח הגילאים וסוג הקהל עבורו הם מופיעים בדרך כלל. במידה ואין, תוכלו ליצור קשר עם האמן, גם היום, אין כמו מידע המתקבל ישירות מהאמן.

האם יש אש במופע קרקס?

אמני קרקס רבים מציעים שילוב של אש בתוך המופע שלהם. שאלו את האמן שיצרתם עמו קשר כמה קטעי אש הוא מציע, בקשו סרטונים ותראו אם זה נראה לכם.

האם יש תחליף לאש במופעי קרקס?

כן. הטכנולוגיה היום של ציוד ג'אגלינג עם לד פורץ כל גבול אפשרי. שימו לב שציוד לד בניגוד לאש אינו מתאים למופע בשעות היום.

האם מופעי קרקס מתאימים לגיל שנה – שנתיים?

גם תינוקות בגיל הזה יכולים ליהנות מהחלקים הוויזואליים של מופע קרקס.

מה לגבי הגברה?

אמנים רבים מגיעים עם הגברה שלהם. על פי הניסיון שלי רוב האמנים מספקים הגברה המתאימה לעד 200-300 איש. במקרים מסוימים נוכל למצוא אמנים עם הגברה גדולה וחזקה יותר ללא תוספת תשלום. במידה והאמן שלכם לא מספק הגברה, תוכלו לבדוק עמו אם יוכל לספק בתוספת תשלום. גם במידה ולא, תוכלו לדאוג לספק חיצוני שיספק את ההגברה. אחרי הכול הדבר החשוב ביותר שתקבלו את המופע הטוב ביותר.

האם יש חיות במופע?

לשמחתי בארץ חל איסור בשימוש בחיות במופעי קרקס. אם אתם לא מסוגלים לעצור את עצמכם סעו לחו"ל.

סיכום ומסקנות

אין לראות בכל הנכתב פה דבר מלבד קווים מנחים והמלצות.

בחירת מופע קרקס מצריך מכם מעט עבודה אני יכול להבטיח לכם שאם הגעתם עד לכאן אתם מצוידים בכל הכלים על מנת לבחור את המופע המדויק עבורכם. במידה ואתם בוחרים במדריך הזה סימן שאתם ממש סומכים עלי, אני רוצה להציע לכם להיכנס לקישור הזה כדי לדעת קצת יותר על המופע שלי. המופע שלי הוא מופע בידור קומי, קרקסי לכל המשפחה. בכל מקרה אני שמח שבחרתם במופע קרקס. שיהיה בהצלחה.

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש